torsdag 27 februari 2014

Väntan

Sitter och vaktar  på Riksdagens webbsidor på att minister Kiurus svar på spörsmålet om Brages Pressarkiv ska komma. Det är försenat, och jag har diskuterat med ett par tjänstemän vid Riksdagen om processen. Måste säga att dessa personer var mycket sakkunniga och tillmötesgående. Verkligen trevligt, de gav sig tid att förklara mer än jag frågade efter. Stort plus för dem.

Ett lite mindre plus vill jag ge till webbstjänsten, som saknar någon form av flöde, så att man kunde följa ärende t ex per e-post eller något annat. Dessutom funkar inte länken man kopierar från webbläsaren direkt. Jag fick en fungerande URL per e-post. Verkar lite krångligt. Förnyandet av systemet är på gång, men har nog inte framskridit enligt planerna. Så nu sitter jag här med webbläsarens auto-refresh-plugin ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar